فروش قطعا یک هنر است که برای انجام کار به ابزارها و استعدادهای مختلف نیاز دارد. شناسایی افرادی که علاقه مند به خرید محصول شما هستند، که به عنوان “سرنخ ها” نیز شناخته می شوند، تنها قدم اول را نشان می دهد. متقاعد کردن آنها برای خرید واقعی محصول شما نیاز به یک برنامه بازاریابی آینده نگر دارد.آماده برای شروع؟ ابتدا، ما در مورد چهار راه برای در دسترس قرار دادن محصولات خود برای خریداران صحبت خواهیم کرد. سپس، شش روش کلیدی بازاریابی محصولات شما برای افزایش سرنخ و فروش را مورد بحث قرار خواهیم داد.در این مقاله به معرفی ۱۰ روش برای فروش محصول می پردازیم:
۱- فروش در وب سایت تجارت الکترونیک خودتان
صرف نظر از آنچه می فروشید، برای رقابتی ماندن نیاز به حضور در وب دارید. یک وب سایت حرفه ای طراحی شده این امکان را فراهم می کند که محصول خود را از طریق برخی از روش های اضافی که در زیر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد به فروش برسانید، اما همچنین به شما امکان می دهد ویترین فروشگاه آنلاین خود را مدیریت کنید. فروشگاه برند شما که به عنوان یک وب سایت تجارت الکترونیک شناخته می شود، کنترل کاملی بر طراحی، چیدمان و مسیریابی به شما می دهد، که همه اینها بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد و به شما کمک می کند محصولات خود را بفروشید.
می توانید با یک سازنده وب سایت تجارت الکترونیک مانند Shopify بروید یا از یک توسعه دهنده وب بخواهید فروشگاه شما را راه اندازی کند. در هر صورت، باید مطمئن شوید که هم وب سایت و هم فروشگاه تجارت الکترونیک شما در دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی هستند. این طراحی وب واکنشگرا نامیده می شود و برای فروش آنلاین محصولات بسیار مهم است.
۲- فروش در دیگر پلتفرم های تجارت الکترونیک
هنوز برای سرمایه گذاری در یک وب سایت برند آماده نیستید؟ شما می توانید از دیگر پلتفرم های تجارت الکترونیک برای فروش محصولات خود استفاده کنید. بازار آنلاین eBay نشان دهنده اوج سایت های تجارت الکترونیک شخص ثالث است زیرا تقریباً هر چیزی را می توان در آنجا فروخت. با این حال، رقبای وجود دارند، به خصوص برای محصولاتی که در جایگاه های خاص قرار می گیرند. به عنوان مثال، از اقلام دست ساز در Etsy استقبال می شود.
اگر بودجه راه اندازی قابل توجهی ندارید، استفاده از پلتفرم تجارت الکترونیک شخص ثالث یک روش عالی برای فروش محصولات است. عضویت در این سایت ها رایگان است و با حفظ درصد مشخصی از هر تراکنش، درآمد خود را به دست می آورند. شما همچنین از ترافیکی که این پلتفرمهای بزرگ در حال حاضر از آن بهره میبرند بهره میبرید و میتوانید از هرگونه خط مشی محافظت از پرداخت، عیبیابی فنی یا خدمات میانجیگری که ممکن است ارائه شود، استفاده کنید.در نهایت، پلتفرمهای بزرگتر تجارت الکترونیک تمایل دارند رابطها و اپلیکیشنهای موبایلی با کاربری آسان برای فروشندگان داشته باشند. روند افزودن محصولات جدید به گونه ای ساده شده است که ممکن است در سایت تجارت الکترونیکی شما امکان پذیر نباشد.
۳- ویترین فیزیکی شما
یک فروشگاه برای بسیاری از فروشندگان رویایی است که به حقیقت پیوسته است، و اگر بتوانید یک مکان عالی پیدا کنید، یک فروشگاه فیزیکی می تواند به خودی خود به عنوان یک روش فروش عمل کند. تصور کنید که یک ملک عالی در خیابان اصلی در یک شهر کوچک دارید. شما می توانید گردشگران و افراد محلی را به طور یکسان برای توقف جذب کنید، به شرطی که از نمایشگرهای پنجره و علائم در فضای باز به خوبی استفاده کنید.
هنگامی که رهگذران را متقاعد کردید که پا به داخل مغازه خود بگذارند، می توانید از روش های خلاقانه دیگری برای نمایش توجه آنها به اقلام محبوب استفاده کنید. برای کمک به فروش متقابل اقلام مرتبط، نمایشگرهای نقطه خرید را امتحان کنید و همیشه نمایشگرهای فصلی با موضوع آخرین تعطیلات یا رویدادها داشته باشید. یک منطقه ویژه برای محصولات جدید نیز ایجاد کنید.
۴- فروش محصول خود در فروشگاه های دیگر
تا به حال فکر کرده اید که چگونه محصولات جدید در قفسه فروشگاه های زنجیره ای بزرگ مانند Walmart یا Target قرار می گیرند؟ اغلب به سادگی پر کردن فرم فروشنده است تا به بخش تامین شرکت اطلاع دهید که محصول شما وجود دارد. اگر به نظر می رسد محصول شما مانند محصولی باشد که مشتریان آن را خریداری می کنند، شرکت با شما تماس خواهد گرفت.این یک فرصت شگفت انگیز است زیرا محصول شما به میلیون ها مشتری در فروشگاه های فیزیکی و آنلاین نشان داده می شود. نام تجاری شما ممکن است در تبلیغات چاپی یا تلویزیونی شرکت نیز نمایش داده شود. ارتباط نام تجاری خود با یک شرکت بزرگتر نیز اعتبار برند شما را افزایش می دهد.
هنگامی که یکی از (یا همه) روش های بالا را برای در دسترس قرار دادن محصول خود برای خریداران انتخاب کردید، باید شاهد افزایش کوچکی در فروش باشید. اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن برای رسیدن به اهداف فروش وجود دارد. در مرحله بعد، باید از طریق بازاریابی آگاهی از برند ایجاد کنید و مردم را متقاعد کنید که برای خرید محصول شما، چه به صورت حضوری و چه آنلاین، از فروشگاه بازدید کنند.
۵-تبلیغات در تلویزیون و رادیو
بقیه لیست روش های بازاریابی ما صرفاً به دلیل مرتبط بودن آنها بر استراتژی های اینترنتی متمرکز است، اما تبلیغات تلویزیونی و رادیویی ممکن است همچنان در استراتژی بازاریابی شما جایگاهی داشته باشند. با این حال، ابتدا باید تشخیص دهید که آیا مخاطبان هدف شما به اندازه کافی تلویزیون تماشا می کنند یا به رادیو گوش می دهند تا این روش قابل اجرا باشد. بخش های خاصی از مردم سرگرمی های خود را پخش می کنند و اخبار خود را به صورت آنلاین دریافت می کنند، در حالی که برخی دیگر تلویزیون را در طول شب روشن نگه می دارند یا در حین کار به رادیو گوش می دهند.
هیچ یک از راههای دیگر بهتر از دیگری نیست، اما برای اینکه بتوانید محصول خود را بفروشید، باید تحقیقات بازار انجام دهید تا بفهمید کدام یک بیشتر به مخاطبان هدف شما دسترسی دارد. ممکن است فکر کنید که همه میخواهند محصول شما را در دنیایی ایدهآل بخواهند، اما محدود کردن تمرکز شما، ایجاد تبلیغات هدفمند و لذت بردن از بازگشت سرمایه بهتر را بسیار آسانتر میکند. آیا ترجیح نمی دهید ماهی را در یک بشکه شلیک کنید یا یک خط را به یک اقیانوس بزرگ بیندازید؟ بازاریابی نیز به همین صورت عمل می کند: تمرکز خود را بیشتر کنید تا به نتایجی که می خواهید برسید.
وقتی تصمیم گرفتید که تلویزیون و/یا رادیو برای مخاطبان هدف شما کار میکند، یک شرکت بازاریابی محلی را استخدام کنید که در ایجاد بخشهای با کیفیت بالا و متناسب با بودجه شما تخصص دارد. ایجاد یک تصویر برند معتبر بسیار مهم است، به این معنی که تبلیغات شما باید کیفیتی مشابه برندهای معتبر داشته باشد. کیفیت تصویر و صدای تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به اندازه خود کلمات به پیام کلی کمک می کند، بنابراین با دقت انتخاب کنید.
۶- استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در سراسر اینترنت ظاهر می شود و به هدایت مشتریان به وب سایت شما کمک می کند. همانطور که از نام آن پیداست، شما فقط زمانی پرداخت می کنید که شخصی روی تبلیغ کلیک کند، که این روش را به یک روش مقرون به صرفه تبدیل می کند. با این حال، شما باید وب سایت یا صفحه فرود خود را به گونه ای تنظیم کنید که همچنان سرنخ ها را متقاعد کند که محصولات شما را ببینند و بخرند.از Google Ads برای ایجاد کمپین های هدفمند استفاده کنید که در وب سایت های مرتبط و در مقابل کاربرانی که به احتمال زیاد روی محصول شما کلیک می کنند ظاهر می شوند. همچنین می توانید از تبلیغات فیس بوک برای ایجاد یک کمپین PPC محدود به پلت فرم فیس بوک استفاده کنید.
۷-بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
میلیونها وبسایت وجود دارد، بنابراین چگونه مردم هنگام تایپ عبارتهای جستجو در Google، وبسایت شما را پیدا میکنند؟ بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو شامل راه اندازی وب سایت شما به گونه ای است که الگوریتم گوگل را تشویق می کند تا آن را معتبر و مرتبط با کلمات کلیدی و موضوعات خاص شناسایی کند. بنابراین، وب سایت شما می تواند در صفحات نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و مخاطبان هدف شما می توانند محصولات شما را کشف کنند.
استراتژی های سئو شامل اضافه کردن کلمات کلیدی به عنوان، عنوان، توضیحات متا، متن جایگزین تصویر و در سراسر محتوای صفحه به روشی طبیعی است. ایجاد یک شبکه پیوند داخلی از صفحات پشتیبانی به صفحات پول. ایجاد قدرت از طریق اثبات اجتماعی، استنادات و بک لینک ها. و آدرس دادن به سرعت و پاسخگویی سایت.یک طرح سئو هوشمند همچنین به محتوای تازه و تکههای متن غنی، بهینهسازی «Google برای کسبوکار من» و ردیابی مداوم کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل نتایج و شناسایی فرصتها نیاز دارد.
۸-درگیر شدن در بازاریابی رسانه های اجتماعی
داشتن یک وب سایت به شما امکان می دهد از استراتژی هایی مانند تبلیغات PPC و SEO استفاده کنید، اما حضور در رسانه های اجتماعی این امکان را فراهم می کند تا به روشی شخصی و معتبرتر با خریداران ارتباط برقرار کنید. بازاریابی رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که ارزش های اصلی شرکت خود را به نمایش بگذارید، وفاداری را از مشتریان فعلی و بالقوه به دست آورید، به برخی از شکایات مربوط به خدمات مشتری رسیدگی کنید، نظرات را جمع آوری کنید، در میان فالوورها در ذهن خود بمانید و به طور کلی شهرت خود را به روشی مثبت ایجاد کنید.
همانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، کیفیت محتوایی که در رسانههای اجتماعی ارسال میکنید، تفاوت زیادی در نگاه مردم به برند شما ایجاد میکند. از عکسهای استوک خودداری کنید، اما مطمئن شوید که عکسهایی که میگیرید خیرهکننده به نظر میرسند. از هشتگ ها و منشن ها به نفع خود استفاده کنید تا توسط افراد بیشتری کشف شوید. به نظرات پاسخ دهید و با فالوورها تعامل داشته باشید، اما صدای برند خود را زودتر از موعد توسعه دهید تا همیشه به طور مناسب پاسخ دهید.
دهها پلتفرم بازاریابی رسانههای اجتماعی وجود دارد، و بسیار مهم است که تمرکز خود را در اینجا نیز محدود کنید. مشتریان شما کجا معاشرت می کنند؟ اگرچه فیسبوک زمانی مرکز دانشجویان دانشگاه بود، اما امروزه یکی از بهترین مکانها برای دسترسی به بزرگسالان شاغل است. این روزها دانشجویان کالج به احتمال زیاد در اینستاگرام یا اسنپ چت حضور دارند و حتی ممکن است با توسعه پلتفرمهای رسانههای اجتماعی جدید تغییر کند.
۹- روش بازاریابی ایمیلی برای فروش
هنگامی که یک وب سایت دارید، سعی کنید آدرس های ایمیل را از بازدیدکنندگان جمع آوری کنید. می توانید این را اختیاری کنید یا با ارزش ترین محتوای خود را در پشت دیوار اشتراک قرار دهید. جمعآوری ایمیلها به شما این امکان را میدهد که یک کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید تا در ذهن مشتریان بالقوه قرار بگیرید، مشتریان فعلی را تشویق کنید دوباره از شما خرید کنند، تخفیفها و تبلیغات را به اشتراک بگذارید و در مورد محصولات خود بازخورد دریافت کنید.
لازم نیست که خبرنامه های ایمیل طولانی یا پیچیده باشند. در واقع، کوتاه و شیرین کار را انجام می دهد، به شرطی که شما یک فراخوان واضح برای اقدام داشته باشید. به عنوان مثال، اگر میخواهید افراد از یک ویدیوی محصول خاص بازدید کنند، ممکن است به طور خلاصه محصول را معرفی کنید و سپس یک دکمه رنگی که به ویدیو پیوند میخورد و میگوید «در عمل ببینید» را اضافه کنید. اگر می خواهید مردم وبلاگی را بخوانند، موضوع را معرفی کنید و سپس دکمه خود را بگویید: «نکته ها و ترفندهای بیشتر بیاموزید».
یافتن یک فرکانس توزیع ایده آل و یادگیری نحوه نوشتن خطوط موضوع ایمیل جذاب به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که ایمیل های شما واقعا باز شده اند. با این حال، کمپین های ایمیل تمایل به نرخ باز و کلیک پایین دارند، بنابراین جمع آوری آدرس های ایمیل با کیفیت می تواند به بهبود نرخ موفقیت شما کمک کند.
۱۰- بازاریابی محتوا فراتر از سئو
روش نهایی برای فروش به بسیاری از استراتژیهای دیگر مرتبط است، اما به خودی خود ارزش ذکر را دارد. این شامل ایجاد مطالب نوشتاری یا بصری برای آموزش، سرگرمی یا تعامل با سرنخ های شماست. بازاریابی محتوایی که به شدت بر تبلیغ محصولات شما متمرکز است به اندازه محتوایی که هدف آن ارائه ارزش به بیننده است، مؤثر نیست، اما عاقلانه است که همچنان یک تماس برای اقدام یا پیوند به صفحات محصول خود در متن داشته باشید.
بازاریابی محتوا مستقیماً از تلاشهای سئوی شما پشتیبانی میکند زیرا «محتوای تازه» در قالب پستهای وبلاگ، ویدیو یا گالری تصاویر به الگوریتمهای Google میگوید که سایت شما فعال و مرتبط است. داشتن مقدار زیادی محتوای با کیفیت در سایت شما همچنین تعداد جستجوهایی که سایت شما در آنها نشان داده می شود را افزایش می دهد، و در نتیجه جستجوهای موفق تر به سایت شما منجر می شود. علاوه بر این، بازاریابی محتوا مطالبی را برای به اشتراک گذاشتن در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و در کمپین های بازاریابی ایمیلی فراهم می کند.
داشتن یک وب سایت خوب طراحی شده و بهینه با توزیع منظم محتوا، ستون فقرات همه روش های دیگر فروش یک محصول است. وقتی از روش های دیگر برای متقاعد کردن افراد برای بازدید موفقیت آمیز از سایت شما استفاده می کنید، مطمئن شوید که سایت – و محصول شما – ارزش وقت و توجه آنها را دارد.
مطالب مرتبط: